A STUDY ON INTERDISCIPLINARITY
Keywords:
interdisciplinarity, learning, assessmentAbstract
This article is about the foundations of interdisciplinary and its global development. Starting by the standing point that this process can study the influence in a determinant way, not only the school learning, but also the science conventional frontiers, its institutional changes were followed that, not only limiting to the special and time frontiers of the subjects, develop new knowledge. It aimed to study the nowadays practice of school evaluation, searching the deficiencies that prevent it of being more honest and coherent. The theoretical rules founded in Foucault (1961, 1963 and 1966), Fazenda (2011) and Luckesi (1935)
References
DUARTE, Lourdes. Didática e Democratização do Ensino. Resumo e reflexão do CAPÍTULO 02 – p: 33-39. A didática como atividade pedagógica escolar. professoralourdesduarte.blogspot.com./…/didatica-e-democratizacao-do-ensino. Acesso em 11/03/2014.
FAZENDA, Ivani Catarina A. Integração e interdisciplinaridade no ensino brasileiro – Efetividade ou Ideologia. 6. Ed. São Paulo: Loyola, 2011.
HERNANDEZ, Fernando. Transgressão e mudança na educação: Os Projetos de Trabalho. Porto Alegre. Artmed, 1998.
LIBÂNEO, José Carlos. Didática. São Paulo: Cortez, 1994 (Coleção Magistério. Série formação do professor).
LUCKESI, Cipriano C. Avaliação do Aluno: a favor ou contra a democratização do ensino? In: Avaliação da Aprendizagem Escolar: estudos e proposições. 2. Ed. São Paulo: Cortez, 1995; p. 66-80.
MACHADO, Roberto. Por uma genealogia do poder. In: FOUCAULT, Michel. Microfísica do Poder. Rio de Janeiro: Edições Graal, 1979, p. X. 5 FOUCAULT
disciplinas.stoa.usp.br/mod/resource/view.php?id=41087. Acesso em1/02/2014.
MOREIRA, Mariana A. José. Interdisciplinaridade e ensino: dialogando sobre as questões da aprendizagem. Rev. Interdisciplinar, Volume 1, número 0, p.01-83, Out, 2010.
Publicação Oficial do GEPI- Grupo de Estudos e Pesquisa em Interdisciplinaridade –
Educação/ Currículo – Linha de Pesquisa: Interdisciplinaridade: PUC/SP.
R. Interdisciplinaridade, São Paulo, Volume 1, número 0, p.01-83. Out, 2010.
Distribuição eletrônica: pelo site: http://www4.pucsp.br/gepi/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Matter

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à Revista Matter e seguem o padrão Creative Commons (CC BY), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.