ENSINO SUPERIOR VERSUS TREINAMENTOS CORPORATIVOS CARACTERÍSTICAS, EXPECTATIVAS E NECESSIDADES DOS DOCENTES E DISCENTES
Keywords:
Andragogy, Teaching, Training, Motivation, LearningAbstract
This material is intended to analyze the behaviors of both teachers and coaches in their work environment, as students and training participants in their learning activities. The scope of work includes motivational aspects for learners and teachers and what methodology to improve student process. We also discuss the andragogical methodologies, widely used in the training program and which, when applied in the classroom, contribute to the enrichment of the content. A important highlight of this content is when it comments on the need for teachers to know in advance the characteristics individual students by developing their classes in order to achieve individual and collective expectations. We understand how any student or student participant training and how teachers, teachers and multipliers / trainers training.
References
BELLAN, Zezina. Andragogia em ação: como ensinar adultos sem se tornar maçante. Santa Bárbara D’Oste, SP:Z3 Editora, 2005.
COZZO, Inês. Fundamentos da formação de multiplicadores In: Boog, Gustavo G.; BOOG, Magdalena (Coord.). Manual de treinamento e desenvolvimento: gestão e estratégias. São Paulo, Pearson, 2006.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 2011.
GIL, Antônio Carlos. Metodologia no ensino superior. São Paulo: Atlas, 2006.
GIL, Antônio Carlos. Didática no ensino superior. São Paulo: Atlas, 2011.
KERTÉZ, Roberto. Análise transacional ao vivo. 4. ed. São Paulo: Summus, 1987.
PERISSÉ, Gabriel. Palavras e Origens – Considerações Etimológicas. São Paulo: Saraiva, 2010.
POLITY, Elizabeth. Dificuldade de ensinagem. São Paulo: Vetor Editora, 2002.
TRIGO, Roberta. Manual de formação de multiplicadores de treinamentos. Santos, SP: Sêneca Editora, 2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Matter

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à Revista Matter e seguem o padrão Creative Commons (CC BY), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.